de Mihaela-Raluca Tudor, PR Manager, Specialist în Comunicare

Vrei să fii un anonim sau cel special? Gândește-te la tine ca la un brand și vei descoperi o lume nouă. Da, tu! Antreprenor, manager sau specialist, vino în universul paralel în care deții controlul asupra ascensiunii tale profesionale.

Cum crezi că au început Bill Gates, Oprah sau Steve Jobs?

Oare gândind „ah, eu nu pot să fac asta, hm, eu nu vreau să fiu cunoscut, sigur nu voi face faţă”!? Bineînţeles că nu. Fiecare a pornit de la un vis, care a luat naştere încă de pe băncile şcolii, într-o sărăcie lucie sau chiar dintr-un garaj. Azi, Bill Gates spune că nu mai are ce face cu banii. Oprah a devenit cea mai influentă femeie din lume, iar Steve Jobs a lăsat în urmă cea mai mare companie de tehnologie.

Think big!

Te gândeşti că tu nu eşti la fel de special? Fiecare dintre noi are cel puţin un talent, un lucru pe care îl face foarte bine. Probabil că l-ai şi descoperit pe al tău.

Aşa că, întreabă-te: ce mă face diferit, unic, special? Cu ce mă pot lăuda? Cum vreau să mă cunoască lumea? De ce vreau să devin faimos? Da, faimos, ai înţeles bine.

Fii sincer cu tine însuți. Gândește-te foarte bine cine ești, ce pasiuni ai, care sunt atuurile și slăbiciunile tale. Străduiește-te să te cunoști mai bine, să definești clar unde vrei să ajungi, astfel încât să știi din timp dacă e ceva ce trebuie schimbat sau îmbunătăţit.

Să trecem la treabă! Azi, acum!

Ca să îți construiești brandul personal, trebuie să parcurgi următorii pași:

1. Alocă timp, implică-te și investește măcar un buget minimal. Dacă nu ţi le poţi oferi, nu e încă momentul să mergi în această direcţie.

2. Alege-ţi clar obiectivele!

Gândește-te la un lucru pe care ți-l dorești foarte mult. Adaugă muncă, perseverență și învață de la cei care au reușit. Fă tot posibilul să ajungi acolo. Orice zi pe care ți-o dedici atingerii scopului, este o zi câștigată.

3. Definește-ţi valorile şi slăbiciunile. Așa cum am precizat și mai devreme, ești unic, iar valorile tale nu trebuie copiate sau raportate la ceilalţi. Trebuie să le alegi pe cele în care crezi cu tărie, pe care le respecți și la care nu vei renunța, indiferent de situație. Ţine cont, însă, şi de punctele slabe. Slăbiciunile scad din valoarea pe care o oferi sau te plasează într-un dezavantaj concurenţial. Ca să eviţi acest lucru, fă îmbunătăţiri.

4. Creionează o strategie care te ajută să îţi îndeplineşti scopul. Definește clar cine ești, unde vrei să ajungi, ce te mână-n luptă, cu cine vrei să lucrezi, cum vei câștiga, care-s principiile etice și morale de la care nu te vei abate. Adaugă la asta spaţiile media şi mijloacele prin care vrei să te promovezi, în concordanţă cu nevoile şi aşteptările publicului tău ţintă.

5. Stabileşte un plan (cu deadline-uri) și ține-te de el.

Te va ajuta să nu te abaţi de la atingerea ţintei. Dacă faci ceva deosebit o dată, apoi te culci pe lauri, oamenii te vor uita. De aceea, în fiecare zi, fă lucruri mărunte, dar importante în construirea imaginii tale. Așa vei demonstra că ești un om de încredere și competent, le vei conferi celor din jur siguranță şi vei obține, astfel, respectul lor.

6. Promovează, de fiecare dată, valorile şi principalele atribute care te caracterizează.

Te ajută să ai documentată atât varianta scurtă, respectiv transpunerea lor în cuvinte-cheie, cât și explicațiile necesare pentru a te face înțeles de către cei interesați.

Un exemplu în acest sens este Adriana Istrate, prima româncă participantă la maratonul din Antarctica, dedicat sprijinirii copiilor bolnavi de cancer. Când oamenii se gândesc la ea, primele lucruri care le vin în minte sunt ambiţie, curaj şi generozitate, adică cele regăsite în propria-i descriere.

7. La fiecare apariţie sau mesaj, scoate în evidenţă un singur lucru, cel care te pune cel mai mult în valoare în contextul respectiv.

Aşa ai şanse ca mesajul tău să fie reţinut şi apreciat. Cum a fost şi cuvântul “altfel”, folosit în mesajul principal dintr-o campanie electorală, care promitea un politician diferit de toţi ceilalţi.

8. Respectă-ţi întotdeauna promisiunile.

Atât în viața personală, cât şi, mai ales, atunci când îți construiești un brand, trebuie să fii parolist. Dacă promiți lucruri pe care nu le poți respecta, oamenii se vor feri de tine. Dacă ai făcut o promisiune, iar circumstanțele te-au împiedicat să o duci până la capăt, nu trebuie să disperi, dar e recomandat să explici celor afectați ce s-a întâmplat și ce poți face în schimb pentru ei.

Acum ştii cum să îţi construieşti brandul personal. Ai descoperit şi că el reprezintă promisiunea valorii pe care o oferi. Ai aflat şi cum i-a ajutat pe alţii. Fii şi tu un faimos special şi vei obţine:

  • New Business
  • Închiderea mai rapidă a contractelor
  • Oricând, un job nou
  • Avantaj competitiv
  • Fani şi / sau viitori clienţi

Un exemplu (din cadrul activităţii noastre) al unui brand personal de succes este dr. Ionuţ Leahu, care a devenit într-un an cel mai cunoscut dentist din Bucureşti. A pornit de la un vis, acela de a face cu adevărat prevenţie dentară în România, într-o clinică mică, cu un buget minim şi fiind un “ilustru necunoscut”. A ajuns la această performanţă pentru că a respectat toţi paşii pe care ţi i-am prezentat. Iar astăzi, se bucură de credibilitate, putere şi influenţă, dovadă stând şi în faptul că în curând îşi va deschide cea de-a treia hyperclinică Dr. Leahu – Clinici Dentare.

Indiferent încotro te îndrepți, nu mai aștepta! Tu eşti brandul.

Let's talk!

Hi there! Get in touch with us if you have questions, or want to schedule a meeting.

Not readable? Change text.

Start typing and press Enter to search